Xenophon är en molntjänst.
När Xenophon ridskola startas kopplas man upp till en molnserver.
Man upplver det dock som att programmet körs lokalt på den egna datorn.
Xenophon kan användas både på datorer med Microsoft Windows® och Appels MacOS®.
Allt data i Xenophon säkerhetskopieras varje natt på två olika ställen.
Att använda Xenophon är ett ömsesidigt samarbete mellan er och oss så länge som ni använder Xenophon.Att införa Xenophon som administrativt system börjar med en demonstration och en offert.
Vid intresse kontakta Prisma Utveckling och boka en demonstration online. Tel 070-314 21 64, e-post info@prismautveckling.se.
Efter demonstrationen erhållaer ni en offert.
År 1 tas en startavgift ut.
Den täcker kostnader för en obligatorisk installation- och kom-igång-hjälp samt utbildning 2 x 2 timmar.
Xenophon är en molntjänst och fungerar som en prenumeration med en årlig avgift och fortsätter till dess att den sägs upp.
Avgiften för Xenophon är en fast avgift som debiteras per år utifrån en stafflad prislista som bygger på respektive ridskolas antal bokade lektionsplatser i intervaller om 100.
I början är det som alltid en del att tänka på och lära sig. Men vi ger er alltid all den tänkbara hjälp som kan behövas.
När det är dags att börja använda Xenophon erhåller ni en lista med punkter på vad vi behöver få från er, som t.ex. ett kundregister när sådant finns, logotyp etc.
När databas är upplagd och allt är på plats kan utbildningen påbörjas.
Har ni frågor under startperioden hjälper alltid vår handledare och supporten er.Om du är osäker, kontakta alltid supporten!
För användarsupport och teknisk problemlösning av Xenophon använder man den inbyggda supportrapporten, skickar ett mail eller slår en signal.
(Se aktuell supportinformation längst ner på sidan.)
För hjälp med utbildning av Xenophon, Microsoft-produkter, hårdvara, nätverk etc kontakta vår outstanding partner Prisma Utveckling.
(Se kontaktinformationen längst ner på sidan.)
| Telefontider |
|
||
|
Dag före helgdag |
Stängt |